Schade melden

“De Keyzer weet hoe het er in de praktijk aan toegaat”

Als bezorg- en afhaalspecialist in pizza’s valt Domino’s wat verzekeringen betreft een beetje tussen wal en schip. “Bij de meeste horecazaken werkt het personeel binnen of rondom het pand. Dat is bij ons anders”, vertelt Nico Kruijt, eigenaar van zeven Domino’s-vestigingen in Houten, IJsselstein en Almere. “Met het delivery pakket biedt De Keyzer Zekerheid precies die verzekeringen die ik nodig heb. Zij adviseren over zaken waar ik zelf niet 1, 2, 3 bij stilsta.”

E-bike zakelijk gebruiken

Als je een e-bike zakelijk gebruikt, bijvoorbeeld voor het rondbrengen van maaltijden, wordt de e-bike gezien als motorvoertuig. Bij diverse verzekeraars geldt dan een vrijstelling, waardoor de aansprakelijkheidsdekking vervalt. Veel ondernemers ervaren dan ook dat bezorgbrommers en bezorgfietsen moeilijk te verzekeren zijn. Nico heeft regelmatig te maken met schade aan de elektrische fietsen waarop zijn collega’s rijden. “Onze bezorgers zijn veelal jonge mensen. In de snelheid van het werk lopen de e-bikes waarop zij rijden regelmatig schade op. Gelukkig zijn de e-bikes via het delivery pakket van De Keyzer goed verzekerd. De brommerverzekering is een aanvullende optie hierop en sluit precies aan bij wat ik nodig heb. De Keyzer heeft veel klanten uit de bezorgbranche, waardoor ze precies weten wat wel en niet relevant is. Daar is bij andere aanbieders veel minder over nagedacht. Het is fijn om te merken dat De Keyzer weet hoe het er in de praktijk aan toegaat.”

In de as

Zoals veel bezorgdiensten bezorgt Domino’s zijn pizza’s tegenwoordig met de elektrische fiets en scooter. Dat de accu van zo’n e-bike of e-scooter ook voor risico’s zorgt, heeft Nico inmiddels helaas ervaren. “In 2020 heeft een brand ons filiaal in Houten volledig verwoest. De brand ontstond in een accu die aan de lader hing. De winkel was nog maar een paar maanden oud en daardoor ingericht volgens de verzekeringseisen van dat moment. Gelukkig is de afwikkeling met de verzekering daardoor soepel verlopen. Mede dankzij het advies van De Keyzer. Van tijd tot tijd wijzen ze je op risico’s die wij als bezorg- en afhaalspecialist lopen en ze geven tips om je winkel op de juiste manier in te richten. We ontvingen de schade-uitkeringen daarom op tijd, zodat de herbouw zo snel mogelijk kon beginnen.”

“De Keyzer wijst ons van op risico’s die wij als bezorg- en afhaalspecialist lopen”

Passende maatregelen

Om herhaling te voorkomen heeft Nico op aanraden van De Keyzer passende maatregelen genomen. De accu’s worden tegenwoordig opgeladen in een accukluis die is voorzien van een blussysteem. “Onze risico-adviseur Jaap Habraken was nauw betrokken bij dat advies. Het is fijn om te merken dat hij weet waar hij over praat. Online kan je veel info vinden die er op het eerste gezicht goed uitziet, maar bij nader inzien blijken er allerlei uitzonderingen in de voorwaarden te zitten. Bij andere verzekeraars heb ik ervaren dat ze niet goed kunnen inschatten hoe het er in de praktijk aan toegaat. Jaap kwam langs om de winkel met eigen ogen te bekijken en zo de risico’s goed te kunnen inschatten. Al vanaf 1986, het moment dat ik bij Domino’s in dienst kwam, werk ik met De Keyzer samen. Dat is niet voor niets. Als het ter sprake komt, beveel ik De Keyzer daarom zeker aan bij andere franchisenemers!”

Recensies