Privacybeleid
PRIVACY STATEMENT
Wie zijn we?
De Keyzer Assurantiën B.V. heeft als kernactiviteit het adviseren over en het bemiddelen in
financiële diensten en producten. Bij deze dienstverlening aan klanten verwerken we een
veelheid van persoonsgegevens.
Onze contactgegevens zijn:
- Bezoekadres: Bijster 5, 4817HX Breda
- Telefoon: (076) 5333 555
- E-mail: info@dekeyzer.nl
- Website: https://www.dekeyzer.nl/
- Postadres: Postbus 4670, 4803ER Breda
- Functionaris voor de Gegevensbescherming (‘FG’)
De Keyzer Assurantiën B.V. heeft een functionaris voor de gegevensbescherming aangesteld
(‘FG’). De FG is te bereiken via e-mail: fg@quintes.nl of schriftelijk: De Keyzer Assurantiën
B.V. t.a.v. de functionaris voor de gegevensbescherming,
Postbus 1, 4180 BA Waardenburg - Waarom dit statement?
We zijn ervoor verantwoordelijk om uw persoonsgegevens zo goed mogelijk beschermen.
We moeten daarbij voldoen aan de eisen van de privacyregelgeving. We willen o.a.
transparant zijn over de soorten gegevens die we verwerken, de doelen voor de verwerking,
met wie we gegevens delen en welke rechten u heeft ten aanzien van uw eigen gegevens. In
dit Privacy-statement informeren we u hierover.
- Soorten gegevens
1.1 Wij verwerken (mogelijk) de volgende persoonsgegevens van u:
- contactgegevens, zoals naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, en emailadres;
- leeftijd, geslacht, burgerlijke staat;
- gegevens met betrekking tot paspoort, rijbewijs of een ander identiteitsbewijs (soms
vragen we om een kopie van een identiteitsbewijs); - gegevens over dienstverband, inkomen, beroep en werkgever;
- gegevens over financiële situatie, vermogen, en eventuele schulden;
- gegevens over huidige financiële producten, zoals bankrekeningen of verzekeringen;
- bijzondere persoonsgegevens, bijvoorbeeld gezondheid (in sommige gevallen); – gegevens
over eventuele strafrechtelijke feiten, fraudeaspecten (indien relevant); – gegevens
ingediende claims/claimhistorie.
1.2 Wanneer wij gezondheidsgegevens of strafrechtelijke gegevens verwerken, doen we
dat uiterst zorgvuldig.
- Doelen van de verwerking van gegevens
2.1 Wij verwerken uw persoonsgegevens gericht op de o.a. de volgende activiteiten in
onze onderneming:
- het beoordelen en accepteren van potentiële klanten;
- het (laten) beheren van onze relatie met (potentiële) klanten en bezoekers;
- het beheren en uitbreiden van ons klantenbestand;
- het sluiten en uitvoeren van overeenkomsten;
- het verrichten van analyses van persoonsgegevens ten behoeve van statistische doeleinden
en het gebruik van een archiefbestemming; - het uitvoeren van (gerichte) marketing- en promotieactiviteiten om een relatie met een
(potentiële) klant tot stand te brengen, in stand te houden of uit te breiden; - het voldoen aan wettelijke verplichtingen;
- het versturen van nieuwsbrieven of informatie van specifieke aard.
- Rechtsgronden voor verwerking van gegevens
3.1 Wij gebruiken tenminste een van de volgende gronden voor de verwerking van uw
persoonsgegevens:
- het uitvoeren van een overeenkomst voor een financieel product of een financiële dienst;
- het kunnen voldoen aan een wettelijke verplichting die op ons rust, bijvoorbeeld het
voldoen aan onze wettelijke zorgplicht gedurende de looptijd van een financieel product
dat via onze bemiddeling tot stand gekomen is of het voldoen aan wettelijke termijnen voor
het bewaren van gegevens; - de uitdrukkelijke toestemming die u heeft gegeven om gegevens te verwerken voor
specifieke doeleinden. Deze toestemming kunt u altijd weer intrekken; - voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen in het kader van onze
bedrijfsvoering of die van een derde. Wij maken hierbij steeds de afweging tussen uw
belangen en die van ons. Onze belangen betreffen onder andere de zorgvuldige uitvoering
van overeenkomsten met u, het onderhouden en eventueel uitbouwen van onze
klantrelatie via eventueel direct-marketing en/of profilering gericht op marketing.
- Opslag en bewaartermijn van persoonsgegevens
4.1 Wij bewaren uw persoonsgegevens alleen zolang en voor zover we deze
nodig hebben.
Gegevens die we noodzakelijkerwijs nodig hebben bewaren we in ieder geval gedurende de
looptijd van onze relatie of overeenkomst. Als onze relatie of overeenkomst eindigt dan
bewaren wij de gegevens gedurende de wettelijke bewaartermijnen die voor ons gelden. - Informatie, wijziging en bezwaar
5.1 U heeft specifieke rechten ten aanzien van de verwerking van uw
persoonsgegevens. Dat geldt zeker voor de volgende onderwerpen:
- of wij uw persoonsgegevens verwerken;
- de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken;
- inzage in de persoonsgegevens die wij van u verwerken;
- bezwaren tegen het verwerken van uw persoonsgegevens;
- aanpassing van uw persoonsgegevens als deze (mogelijk) onjuist zijn verwerkt;
- beperking van uw persoonsgegevens;
- verwijdering (wissen) van uw persoonsgegevens;
- overdracht van uw persoonsgegevens aan uzelf of aan een andere organisatie op uw
verzoek; - overleg met onze functionaris gegevensbescherming.
5.2 Het kan zijn dat we niet in alle gevallen tegemoet kunnen komen aan een verzoek. Als
dit het geval is zullen we u dit gemotiveerd laten weten.
- Beveiliging van uw gegevens
6.1 Wij hebben adequate technische en organisatorische maatregelen getroffen
om uw persoonsgegevens te beveiligen.
- Verstrekken van gegevens aan derden
7.1 Wij verstrekken uw persoonsgegevens niet zomaar aan anderen.
Dat mogen we wel doen als u ons daarvoor toestemming hebt gegeven, als we daartoe
verplicht zijn op grond van de wet of een rechterlijke uitspraak, of als zo’n de verstrekking
ten dienste staat van onze doeleinden van de verwerking van persoonsgegevens.
7.2 Voor de uitvoering van onze bedrijfsvoering en afhankelijk van de verleende
diensten aan u verstrekken wij uw persoonsgegevens mogelijk wel aan de
volgende personen of partijen:
- financiële instellingen (zoals banken of verzekeraars) bij wie we voor u een financieel
product aanvragen of bij wie u een financieel product hebt dat wij voor u beheren; of;
waarbij we u begeleiden tijdens de looptijd van het product; - personen en instanties die op grond van een wettelijke verplichting geïnformeerd moeten
worden; - externe partijen die gegevens onder onze zeggenschap en verantwoordelijkheid verwerken,
zoals onze ICT–dienstverlener of ons (direct) marketingbureau; - schade-experts, databases gericht op fraudebestrijding zoals Fish en Cis;
- notarissen, advocaten, accountants.
7.3 Externen partijen die de persoonsgegevens onder onze verantwoordelijkheid
verwerken, doen dit uitsluitend voor doelen en onder voorwaarden die wij met hen
hebben afgesproken.
Dit leggen we vast in schriftelijke overeenkomsten.
- Wijzigingen van de Privacy statement
8.1 Het kan voorkomen dat we dit Privacy statement in de toekomst
wijzigen. Op onze website vindt u steeds het meest actuele statement. - Klachtrecht
9.1 Bent u het niet eens met de wijze waarop wij uw
persoonsgegevens verwerken of omgaan met uw rechten als klant?
Neem dan contact met ons op via onze functionaris gegevensbescherming.
9.2 U kunt een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Kijk
daarvoor op www.autoriteitpersoonsgegevens.nl. - Cookies
10.1 Wij maken op onze internetsite gebruik van zogenaamde “cookies”. Dit
houdt in dat er een klein tekstbestand (cookie) naar uw computer wordt
gestuurd, zodat het gebruik van de site vanaf uw computer in de toekomst wordt
vergemakkelijkt. Indien u geen cookies wilt ontvangen, kunt u het hulpbestand
van uw internetbrowser raadplegen om te kijken hoe u de cookies kunt
blokkeren of een waarschuwing kunt krijgen voordat er een cookie wordt
opgeslagen. Voor onze integrale cookieverklaring klik hier.